lördag 13 december 2008

LUCIA

Idag är det Lucia. Jag hade ställt klockan för att se lucia på morgonen. När teet var kokat och knäckemackan gjord och jag satt mig i soffan under filten visade det sig att det inte gick att byta kanal på tvn. Jag försökte på alla sätt jag kunde komma på. Fredrik vaknade och frågade om jag blev ledsen om han sov en stund till. Då svarade jag att jag kommer snart också för tvn fungerar inte. Trött svarade Fredrik "Så bra" (godag yxskaft) och somnade igen. För mig blev det lite barnprogram, det var vad tv 4 bjöd på så dags, den enda kanalen som tvn bjöd på.... När jag sedan gick och lade mig igen frågade Fredrik om det var fint. Jag fick då upprepa att jag kunde inte se lucia för tvn fungerar inte. Fredrik har haft roligt åt det hela dagen att jag sa det så lugnt att tvn inte fungerade, men jag tyckte ju att jag redan sagt det och var säker på att han skulle kunna fixa tvn i mera vaket tillstånd så det var inget att hetsa upp sig över.

Inga kommentarer: