onsdag 10 december 2008

HÄNDELSERIK HELG

I helgen åkte jag till Örebro för att gå på min vän, Josefins bröllop. Jag började med ett stopp i Nora för att hälsa på min guddotter FANNY med familj. Fanny har blivit så stor och blir bara gulligare och gulligare för varje gång. I fredags var hon förkyld och hemma från dagis.



Efter det snabba besöket i Nora hämtade jag Karolin på stationen. För oss blev det sedan middag på Pacos i Örebro och Idol på hotellet.

Hotellet bjöd på en bra frukostbuffé, därefter var det dags för förberedelser inför anledningen till varför vi var där: JOSEFINS BRÖLLOP. Vi var pirriga och funderade mycket på hur Josefin hade det. Vad skulle dom ha på sig? Vad skulle hända? Under studietiden var ju både Karolin & jag förvånade över hur många bröllop Josefin varit på och över alla spex hon förberett till andras bröllop så Josefin & bröllop är något speciellt.

Vigseln var fin och innehöll som vi förstått på förhand mycket musik. I slutet av vigseln sjöng Josefin en sång till Rodde. Det blev gåshud på hög nivå. När hon stod mittemot Rodde och sjöng accapella hur fint som helst. På festen fick vi veta att Rodde inte visste om något i förväg och att Josefin hade skrivit låten själv. Mycket imponerande!! Förstår inte hur hon kunde framföra den utan darr... I filmen nedan hör ni låten. Klänningen var vacker och överensstämde väl med den inre bild som Karolin och jag hade innan.

Festkvällen blev lång och bjöd på många igenkännande skratt. Josefins familj och vänner hade verkligen lagt ner mycket tid på sånger, tal och spex. Värdinnorna eller brudparet behövde inte oroa sig för underhållningen. Det var tur för Rodde & Josefin att allt videofilmades för det var väldigt många fina och fyndiga ord som sades under kvällen så det var nog väldigt mycket för dem att ta in. Hon har en kreativ familj.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Fantastisk fin film och bild collage. Vilket jobb du lagt ner.
Kram mamma

Anonym sa...

Tack så mycket för skivan du skickade!!! Sen upptäckte jag vad du skrivit här på bloggen också. Har försökt ringa dig flera gånger, men jag ger inte upp :)

Theres sa...

Måste bara så här sent om sider kommentera din jättefina "minnes-film" av bröllopet. Spelade du inte sången på mobilen eller? Visst fick man gåshud alltid! Tårarna bara sprutade! Hon gjorde det som man bara drömde om att göra: skriva och själv framföra sin kärlek till mannen!

Ha det bra!