fredag 10 april 2009

KUCKELIKU PÅSK VAR DET NU.......

I veckan kom våra sexton nya höns hem. Sedan tidigare fanns tio vita höns och en tupp. Jag är ju ingen fågelälskare men jag måste erkänna att det är väldigt lyxigt att alltid ha tillgång till färska ägg. Tuppen gör inte riktigt sitt jobb men hönsen har värpt väldigt bra under hela vintern. De nya hönsen är bruna och de verkar vara mer sällskapliga än dom vita.

Idag har hönsgården byggts ut så att de ska få lite mera utrymme även utomhus.



De nya bruna hönsen verkade gilla sin nya bakgård - de gamla vita var mer avvaktande och tuppen fick Fredrik "kasta" ut men han gick genast in igen.

Sedan var det dags att bota min hönsfobi.....
Jag klappade den bruna hönan men tyckte det var lite otäckt. Men vem vet. Nu när jag har 26 höns som närmsta grannar kanske jg också kan lära mig att tycka om dem. De bruna verkar betydligt trevligare, inte så skygga och "flygiga", dessutom är dom finare än dom vita.

Inga kommentarer: