tisdag 28 april 2009

I MORSE KOM KORNA DEL 2

Nu lyckades jag inte bara ta kort utan också få in dem i datorn. Kan inte förstå hur jag kunde vara så klumpig att jag raderade alla kort och filmer jag tagit på morgonen innan jag överfört dem till datorn. Se I MORSE KOM KORNA DEL 1 här >>. Men men ikväll när Fredrik och co var ute och letade efter den försvunna ungtjuren tog jag lite bilder på de nyanlända djuren.

De var betydligt lugnare ikväll jämfört med morgonen. Vi vet inte vad det är för ras, förmodligen korsningar, men det är två svarta och sju vita. Två av dom vita är tjurar varav en nu är försvunnen. När de kom med bilen tidigt i morse brakade nämligen samtliga kor genom staketet nästan omgående. De var så förvirrade över att få komma ut att det inte brydde sig det minsta om elstängsel. En av tjurarna försvann iväg över stock, sten och andra hinder som ett skott.

Sammanfattningsvis kan man säga att min dag gått ut på att vakta kor och Fredriks dag har gått ut på att leta kor.








Avslutar med ett kort taget från vårt vardagsrumsfönster så att ni ska få en uppfattning om vart de går.

3 kommentarer:

Josefin sa...

Roligt att se, direkt från Livet på landet :) Hos er fylls det på, och i Granö töms ladugården på djur... Pappa blir 65 i juni och ett litet steg mot pensionen blir att avveckla djurhållningen.
Visst är det tråkigt när man blir av med bilder, de är ju så unika... Blev ju av med våra förlovningsbilder när datorn kraschade. En bekant tog hand om hårddisken för att kolla om han kunde rädda bilderna, men nu hittar han överhuvudtaget inte hårddisken... Jag borde ha behållit den själv :(
Önskar dig en trevlig Valborg!

Lovisa sa...

Hej! Vilka fina kor. Går de ute dygnet runt eller tar ni in dem på kvällarna? Har du kvar din kofobi? Nu får du verkligen tillfälle att bota den i så fall :) Kram

Katarina sa...

Hejsan!
Vilka fina kor ni har köpt.
De ser ut att trvas. Hoppas ni hittar den förrymda tjuren så småningom.
Trevlig helg
Kram