onsdag 13 maj 2009

UTFLYKT TILL DRAGSKÄR

Ikväll gjorde jag och Fredrik en utflykt till Dragskär, bilden nedan är utsikten från vardagsrumsfönstret. Det var verkligen jättefint. Det gick att se Blå Jungfrun och Öland. Jag kände mig lite som hemma eftersom det var flera låga krokiga tallar där. Dessutom såg vi Gotlandsfärjan gå förbi. Jag sa till Fredrik på väg till Dragskär att såhär ser skogen ut på Gotland. Jag fick då till svars att det inte var någon skog utan mer en park.
På vägen dit såg vi en Älg. Det gjorde vi på hemvägen också men den lyckades jag inte fånga på bild.
"klicka på bilden så ser du älgen bättre"

1 kommentar:

Inger sa...

Hej! Äntligen har jag fått koll på detta med blogg, åtminstonde så att jag kan hitta och skriva kommentar. (Fick hjälp av din mamma till det sista...) Vilken fantastisk blogg!! Imponerande med alla bilder mm. Kul att se miljön Du nu är i. Fick nästan lust och fixa min ladugård också. Men jag har ju inga kor! Jätteroligt för Er. Vi önskar er lycka till och spanar vidare framöver på vad som händer.Hälsa Fredrik att det visst heter skog. Tar han sig hit skall vi visa honom skogen i Eksta..(Fniss)Vi åker till Patrik under Kristi Himelfärdshelgen. Skall bli kul eftersom vi inte kunnat vara där på hela vintern. Hör av dig när du kommer hem så skall vi se om det finns några plantor. Jag har skolat ut dom idag. Kram från Inger