söndag 8 februari 2009

FOTOTRISS: DOFT & LUKT

Söndag och FOTOTRISS igen, en vecka sedan jag bloggade men fototriss går ju inte att missa.
Denna veckas tema är DOFT & LUKT.
Tillskillnad från förra söndagen blir det idag inga nya bilder utan jag fiskade upp tre bilder ur arkivet.
Ikväll ska jag åka hem till Gotland. Gotland för mig är HAV. Havet är för mig liv, frid, frihet och lugn - därför en doft jag tycker om. Havet kan ju dofta/lukta väldigt olika beroende på vind, omgivande miljö och blandningen av sand, sten, tång och alger. Ibland är doften mindre tilltalande.


Se fler doftande bidrag HÄR

13 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, det doftar årstider här. Vackra bilder.
Hade

Synnøve. sa...

Här doftar det hav.
Salt hav, tång och tare.
De bilderna gillar jag bäst.
Kram Synne.

Anonym sa...

Känner doften av tång och salt! Underbart! Jag älskar havet!
Ha en skön kväll! Kramis

Ulrica sa...

Naturen bjuder på underbara dofter. Men på vintern kan det vara knepigare att hittad dem.

Monica sa...

Havet är Underbart!! Jag gillar den sista bilden bäst...
Tjingeling
Monica

m sa...

Översta bilden är bäst, där man ser långt långt bort!

annalarssonphotography sa...

Den översta bilden blir min favorit! :)

Kika gärna in hos mig och ha en finfin söndagkväll! :)

Anonym sa...

Fina årstider allihop, men eftersom hösten är min favoritårstid så blir den favorit här med. (Du skulle ha smugit in en vårbild också. *L*)

Anonym sa...

Vilka härliga bilder. en sommardag vid havet är härligt så den bilden blir min favorit.

Marie sa...

Salt hav är mumma för näsan och själen. Fina bilder.

Theres sa...

Underbaret fina bilder alltså!!!

Lukten kände jag hos mig med. Gotland besökte vi i somras vilket var en höjdpunkt.

Theres sa...

PS: Har kommenterat ditt inlägg om syrrans bröllop ifall du inte får meddelat på mailen.

Nathalie sa...

Super fina bilder!